Hogyan tervezzünk honlapot?

Domain név

A jól megválasztott honlapcím aranyat érhet. Ha jól bevezetett márkanevünk van, használhatjuk domain névként. Ha újak vagyunk a piacon, vagy tevékenységünk indokolja, szerencsésebb lehet egy beszédes honlapcím, ami kifejezi, hogy mit csinálunk, mivel foglalkozunk. A honlapkészítés első lépéseként segítünk kitalálni a domain nevet, és leellenőrizni, hogy szabad-e még a kiválasztott név.

Tárhely

Ma már a tárhely-szolgáltatók legnagyobb része korrekt ár-érték arányt nyújt, de mindig érdemes megnézni a mögöttes tartalmat. A hpdesign.hu honlapjait elsősorban a Joomla! tartalomkezelő rendszer segítségével építi, ennek működéséhez adatbázisra van szükség. Az adatbázis beállítástól függ, hogy az épített rendszer minden eleme megfelelően fog-e működni. A hpdesign.hu a Tárhely.eu tárhely-szolgáltató szervereit használja és ajánlja. Amennyiben a hpdesign.hu bármelyik szolgáltatását választja, díjtalanul segítünk az ügyintézésben.

Téma és cél

A munka elején meg kell határozni a honlap témáját és célját. Másképpen kell gondolkodni, ha Ön gyermekruhát készít, és másképpen ha teherfuvarozó. Más lesz a honlap szerkezete, ha csak bemutatni kívánja termékét, szolgáltatását, vagy közvetlenül értékesíteni is kívánja az interneten.

Célközönség

Meg kell határozni, hogy kihez akarunk szólni a honlapunkkal. Másképpen szólunk a fiatalokhoz, mint az idősebbekhez, egész másképpen a nőkhöz, mint a férfiakhoz. Más a hangnem, ha diákokhoz szólunk és más, ha üzletemberekhez, más ha motorosokhoz és más, ha autósokhoz. Ha fiatalok a célközönség, a témától függően lehet színes, vidám, játékos a stílus, de ha az üzleti életben akarunk érvényesülni, konzervatívabb, komolyabb hangvételre lehet szükség.

Arculat

A honlap témája és célközönsége határozza meg, hogy milyen stílusú arculatot kell kialakítani. Ha már van a cégének, vállalkozásának arculata, emblémája, akkor azt kell alkalmazni az új honlapon is, ha pedig nincs, akkor a téma és a célközönség meghatározása alapján alakítjuk azt ki. Erről bővebben itt olvashat.

Konkurencia

Nem árt tisztában lenni azzal, hogy a konkurencia mit kínál. Egyrészt tanulhatunk tőlük, másrészt látva az ő kínálatukat, módunk van olyasmit nyújtani, amit csak mi tudunk. Ma már nem egyszerű ez, de ha nem ismerjük a konkurenciát, esélyünk sincs jobbnak lenni náluk. Mérjük fel a hasonló tevékenységet folytatók honlapjait és az ott szerzett tapasztalatokat kamatoztatva tervezzük a sajátunkat.

Felépítés

Az áttekinthető, jól felépített honlap fél siker. A legfontosabb, hogy a látogató egyből megtalálja, amit keres. Először belépve a honlapra senki nem kíváncsi arra, hogy a cég mikor alakult, és milyen buktatók, vagy sikerek kísérték eddigi útját. A néző a termékre, szolgáltatásra kíváncsi, és ha felkeltettük érdeklődését, talán majd megnézi kik is vagyunk. Fontos azt is eldönteni, hogy magunk adminisztráljuk a honlapot, vagy nem.

Kereső- és kulcsszavak

Az internetes keresők kulcsszavak alapján találják meg honlapunkat, és ezek relevanciája alapján rangsorolják a találati listán. Ezek a kulcsszavak a néző számára láthatatlanok, és nem is fontosak, annál nagyobb jelentősége lehet a honlapunk sikerében. A kulcsszó listát a tevékenység és célközönség ismeretében segítünk összeállítani, de Ön is elgondolkodhat: vajon milyen szavakat írna be a keresőbe, ha a saját honlapját akarná megtalálni?

Határidő

Bizonyára van elképzelése arról, mikor szeretné az elkészült honlapot használatba venni. Ha ez az időpont nagyon közel van, és a feltöltendő anyag mennyisége ezt indokolja, érdemes a feladatokat rangsorolni. Ha nagyon gyorsan szeretné a honlapot elérhetővé tenni, először az alapinformációkat tesszük közzé, majd a felállított rangsor alapján egymás után a többit. Így a honlapot megtaláló néző nem távozik információ nélkül, és ha még tudatjuk is vele, hogy később frissül a honlap, vissza is fog térni.

Költségkeret

Fölösleges pénzkiadásra ne hagyja magát rábeszélni. Ha Önnek tényleg csak egyszerű információs honlapra van szüksége, fölösleges tartalomkezelő rendszert építeni. De ha később bővíteni szeretné a honlapot, fölösleges statikus, később nem bővíthető honlapot készíteni csak azért, mert gyorsan kell. A távolabbi célok pontos ismeretében döntsön, sok pénzt spórolhat meg!